fredag den 24. april 2015

God nattesøvn - eller mangel på samme

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at søvn kan være en mangelvare, når man har småbørn i huset. Både Felix og Oliver sover egentlig rigtig fint, men kalder alligevel ca 1 gang hver nat. Det vil sige, at jeg er vågen 2 gange i løbet af en nat, og får dermed kun afbrudt søvn. Det er hårdt, for jeg får ikke ladet batterier ordenlig op. Det kan godt mærkes her efter 9 måneder.

Men jeg elsker vores senge. Det var nogle vi købte for vores bryllupspenge, umiddelbart efter vi blev gift for 5 år siden. Vi købte de lækreste elevantionssenge, og som jeg især har nydt godt af ifm mine graviditeter. På den måde har jeg kunne hæve hovedgærdet en smule, når jeg døjede alt for meget af halsbrand. Ligeledes hævede jeg fodenden ca 5 cm, så jeg ikke fik uro i benene. Det var uvurdeligt.
Efter vi har fået børn, og efter Oliver er blevet lidt ældre har han fundet glæden ved at ligge imellem min mand og jeg i dobbeltsengen om natten. Han bliver godt nok puttet i sin egen seng om aftenen, men kalder midt nat, og vil ind til os. Det er også meget hyggeligt, men da vi har to enkelte topmadrasser, så ender det med at han glider ned i revnen mellem vores madrasser.
Vi har derfor kig på en ny topmadras, en såkaldt split topmadras eller H-topmadras. På den måde kan man stadig bruge elevationen uafhængigt af hinanden, men topmadrasser skilles ikke på midten og Oliver sover lidt mere bekvemt. Det er smart.
Da vi købte vores senge for 5 år siden fik vi også af vide, at topmadrasserne kunne holde ca 6 år, hvorefter de skulle udskiftes. Det er derfor heller ikke helt urimeligt at bytte dem til den smarte split topmadras. Hos sengeforhandleren koster en tilsvarende split-topmadras ca 6000kr, så der er penge at spare ved at købe dem på nettet.
Det er i hvert fald guld værd, at have gode senge, så de få timers sammenhængende søvn der nu bliver tilgodeset mig er af bedste kvalitet. Det er meget undervurderet hvad gode senge gør for kvaliteten af nattesøvnen. Sov godt.
Latex Split topmadras

Ingen kommentarer:

Send en kommentar